Saturday, May 24, 2008

IMBAS KEMBALI (4)

[6 APRIL 2007]

ENTRY INI TENTANG KERJA (LG...) LAMA & BARU...ABOUT A YEAR AGO...now I'm working @ Suria-Medik Sdn Bhd.


That's it....

Dengan berat hati aku terpaksa meninggalkan company yg bnyk berjasa pada aku selama 8 bulan di situ. walaupun tak lama sangat pun, compare to keje lama aku di JVC Electronics (2 yrs). rangkaian masalah yg berlaku pada company yg baru setahun jagung nak menapak di dunia business menyebabkan aku membuat keputusan ini. 8 bulan menanggung masalah orang, mmg aku tensen. customer pun cakap macam tu kat aku.

>>dengan khabar angin yang tak bagus datang ke telinga aku.

>>dengan management company yg lintang pukang.

>>dengan support yg lemah.

>>dengan financial back up yg almost ZERO. this is actual main problem.

>>dengan character boss yg "aduii...pening kepala aku..."

>>dgn product yg hampir semua umo tak sampai setahun jagung (mcm company gak la).

>>dengan mslh barang tak sampai, brg tak dpt nak supply, customer nak buat next order pun tak dapat...effect kat sales aku plak...

>>dengan hal2 yg macam2 lagi....

aku perlukan semua yg kontra dgn apa yg aku ckp tadi. tapi tiada di syarikat aku. i want to move on faster, and i need a fast-moving & aggressive company that can support me all the way.
tapi semua tu tiada di syarikat aku.

what can i do? resign je lah.

aku tengok muka bos aku tensen jer bila aku pass surat resignation. yg aku jangkakan, menjadi.-->bos aku tak buat counter offer. i mean, dia tak halang aku resign.

BANYAK YANG PERLU ADA UNTUK MENJALANKAN BUSINESS YG BAGUS. TAPI YANG PALING PENTING, YG AKU PERCAYA SEJAK DULU, IALAH LEADERSHIP YANG BAGUS. ITU YG AKU PERNAH BELAJAR DULU. TANPA KEPIMPINAN, SUSAH UNTUK PERFORM A GOOD BUSINESS.

kdg2 kita memang pandai menjual, buat marketing. tapi lagi hebat kalau kita dapat memindahkan (leverage) kehebatan kita tu pada org lain, i mean our sales person. maknanya sales person tu jadi mcm kita.

dan lagi hebat kalau, kita dapat mempertahankan salesperson tu, maksud aku, pekerja kita tu loyal pada kita. that's the meaning of GOOD LEADERSHIP. our salesperson respect us. respect the boss.

itu yg takde pada boss aku.

what can i say? cakap pun tak nak dengar. huh...

GOOD BYE, BOSS...SEMOGA ANDA BERJAYA DI DUNIA BUSINESS YANG SANGAT MENCABAR NI. IMPROVE YOURSELF FIRST, AND YOUR COMPANY WILL FOLLOW...INSYAALLAH.

we can still meet in the field. just in a different way....
WELCOME MY NEW COMPANY...SURIA-MEDIK!!!

No comments: